17 desember 2015

Ting trenger ikke koste noe


I dag har jeg vært på bytur. Jeg må si jeg hadde liten lyst å sette meg i bilen
etter 2 timers søvn og -15 grader ute.....Men må man så må man.
Jeg hadde en trivelig handlerunde, var å spiste god mat og fikk unna noen gaver.
Det var ufattelig deilig å komme hjem igjen, skikkelig julestemning. 
Snøen ligger over trærne og lysløypa som går gjennom gårdsplassen er omsider
oppkjørt og tent slik at det blir litt mer trivelig her oppe i skogen.
Jeg bor på en fantastisk plass som jeg er SÅ glad i!!!

Den fineste gaven jeg har gitt vekk i år kostet meg ingenting. 
Jeg tror ikke jeg har sett noen så glad for en så liten men meningsfylt ting før.
Om dere ser på bildet under, steinen ene nissejenta står på.
Denne steinen har ligget på lysfatet mitt siden dødsulykken i Mars.
Jeg orker ikke legge ut om alt som skjedde, de som har fulgt meg vet.
I allefall, traileren var losset med 50 tonn av disse steinene når den traff personbilen hvor
2 unge flotte mennesker døde. Jeg og den estoniske trailersjåføren har hatt kontakt
i ettertid å jeg fikk denne steinen av han som ett minne fra denne tragiske dagen.

Jeg satt her i går og tenkte at hun som døde har ei besteveninne som sørger,
så jeg tenkte denne steinen betyr mye for meg, men den må bety enda mer for henne.
Så i dag da jeg var i Tromsø, fikk hun steinen av meg....
Jeg tror det er en av de fineste tingene hun har fått, hun ble hoppende glad,
å det er LENGE siden jeg har fått en SÅ stor klem som jeg fikk da jeg leverte den.
Det gjaldt å holde tårene tilbake...ikke lett :)
Jeg gjorde det rette, nå har veninna noe konkret som er nært veninna si....
En vakker stein med en stygg historie. Steinen glitrer, det er lava...
Den glitrer nok like mye som den vakre jenta som døde.

Hun spurte om vi kunne dele steinen i to?
Nei sa jeg, den var slik på traileren og under ulykken og da er det meningen den skal
være slik. Ta godt vare på den du som jeg har gjort og tenn lys og ha gode minner....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)