23 desember 2015

God Jul


Klokka var nesten 23. Det banket på døren. Jøss tenkte jeg, hvem kan det være?
Joda, det var ei dame i bygda som hadde brukt oppskriften til min bestemor
og baka litt gjærbakst. Denne skal Gjertrud ha, sa hun og kjørte hit med hele kaka.
Fantastisk. Jeg ble helt rørt.
Akkurat i år er det huset jeg skal hedre og folkene som var her...
Jeg blir helt rørt av en sånn omtanke


Jeg må benytte anlendningen her nå til å ønske alle dere der ute
en riktig god jul. Ta vare på hverandre!

5 kommentarer:

  1. Ha ei riktig God Jul til deg og dine flotte barn.Nydelig blogg du har.

    SvarSlett
  2. God jul til dere alle Gjertrud😄
    Juleklem fra Gunn

    SvarSlett
  3. God jul fra et snøfritt sør- telemark. Vennlighet er den beste egenskapen jeg vet, det var omtenksomt av henne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vennlighet og omtenksomhet setter jeg uendelig pris på.
      Det er gode egenskaper. Som jeg pleier å si til folk, man skal ta vare på hverandre og sette pris på hverandre!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)