18 november 2015

Julemodus


Jeg kjenner at jeg begynner å komme i julemodus.
I år er første gangen i mitt 40-årige liv hvor jeg faktisk skal ordne til jul
i mitt aller første hjem. Hvor fantastisk er ikke det?
Nå kan jeg tilpasse akkurat dette huset og hjemmet å bygge det opp litt etter litt.
Nå får jeg nok neppe gjort alt akkurat nå, men det er en bra start og jeg har
ett blankt lerret og utgangspkt. 
Jeg har jo ordnet jul før, vel bevares, men det må være noe annet å ordne i
SITT EGET hjem, som jeg eier. Tidligere har man flyttet rundt å da har ikke
det og det passet inn etter hver flytt. Å dessuten gleder jeg meg til å få system i 
tingene mine. Jeg har enda flyttelasset stående i fjøset. Har tatt inn noen få ting, 
så her gjøres det litt etter litt. Jeg har det jo ikke travelt.
Jeg gleder meg som en unge til å henge opp adventsstjernene mine. 
De er superfine og gir en ekstra god julestemning i heimen.
Men jeg mangler jo staker eller stjerner til loftet...har ikke funnet de rette, enda.
Her skal det bli god stemning i alle rom :)

I de tidligere år har jeg jo måtte kjøpe tre eller ha ett plastikktre.
Nå kan jeg bare ta på meg uggsene å spasere ut i skogen å bare ta for meg.
Jeg har litt over 1000 mål skog, det meste furu men også noe gran som står.
Nei det her skal bli koselig. Dra med kjelken til skogs å kappe mitt eget tre!



Jeg har litt lyst å gå for juletre i stor kurv i år.....istede for juletrefoten
som skal klaskes på ei matte. Jeg må bare finne den rette kurven :)


2 kommentarer:

  1. Fantastisk å hente juletre i sin egen skog:) Nydelig tradisjon å føre videre til barna. Blir spennende å se julehuset ditt Gjertrud. Ha en fin ettermiddag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er litt bonderomantikk over akkurat dette med å hente ned tre fra egen skog. Flire, eneste romantikken jeg får :) Men jeg er ikke storforlangende så. Ja jeg gleder meg til å ordne her....fikk jo en genial plan her i dag med en ting jeg fant i fjøset...

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)